Przejdź do głównej zawartości

Mandatory bulletin for AAD M2 cutters


Identification of affected m2 AAD cutters 
 
All cutters manufactured in 2014 and earlier, with the following identification markings, are included in this service bulletin:

A11, B11, C11,
A12, B12, C12, D12,
A13, B13, C13, D13, E13, F13, G13,
A14, B14, C14, D14, E14, F14, G14, H14, J14, K14, L14, M14, N14, O14,


Cutters are marked as shown in figures 2, 3, & 

The two digit number is the year of manufacture. The letter identifies the production batch. See Annex No. 1 for examples.
Cutters manufactured in 2015 & 2016, which are identified by the numbers x15, and x16 are NOT included in this service bulletin.


Background:

The cutter cable insulation has cracked on some MarS m2 AAD cutters as shown in Fig. 1. Investigation by the manufacturer has shown that this is caused by the method used to close and seal the cutter body. The cracking only affects the insulation, and the function of the device is unaffected. However, as a precaution, all cutters that are affected by this bulletin must be replaced. 


Service Bulletin Procedure:

a. If a problem exists with the cutter this will be detected by the control unit and displayed as an error No.2. In this case, the cutter must be replaced immediately.
b. If no error is detected, then the AAD may remain in use until the next repack cycle. During the next regular repack the cutter must be inspected and replaced if it is affected by this bulletin.
c. The rigger shall make an entry on the packing data card stating that the installed cutter is not affected by the bulletin.
d. A replacement cutter may be obtained directly from MarS, or from an m2 distributor. The affected cutter should be sent to the manufacturer, or to an m2 distributor.
e. The cost of the replacement cutter and of shipping the replacement cutter to the user will be covered by the manufacturer.
8. Compliance Date:
Mandatory before the next jump.

Link to MARS bulletin (you can see screens below)




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.