Przejdź do głównej zawartości

Bulletin Service: cordura fabric / reserve container Atom PdF

Reason: Hydrolyze phenomena of the Cordura fabric used for the reserve container in extreme condition of temperature and humidity.
The phenomenon has been listed on the black military equipment's manufactured in 2004/2005 and to a lesser extent 2009.


All equipment with a black reserve containter manufactured between November 2004 (serial number PKxxx) and Semptember 2009 (SN QJxxx) to modify the reserve container in accordance with the BS ATOM-25-001 before next jump.

For all other parachutes, check every 4 monts the aspect of the coating. This periodic checking will be retained untili application of the BS ATOM-25-001(repair of preventive action)


Przyczyna: Zjawisko hydrolizy zachodzącej w tkaninie Cordura używanej w pokrowcach zapasowego spadochronu podczas eksploatacji w warunkach ekstremalnej temperatury i wilgotności.
Zjawisko zostało odnotowane w czarnych, wojskowych spadochronach wyprodukowanych w latach 2004/2005 i w mniejszym stopniu do 2009.

Wszystkie czarne pokrowce wyprodukowane pomiędzy listopadem 2004 (numer seryjny PKxxx) a wrześniem 2005 (NS QJxxx) muszą zostać zmodyfikowane w oparciu o BS ATOM-25-001 przed następnym skokiem.

Wszystkie pozostałe spadochrony muszą być sprawdzane co 4 miesiące pod względem stanu pokrycia kordury. To okresowe sprawdzanie pozostanie ważne do czasu zastosowania modyfikacji BS ATOM-25-001

 



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.