Przejdź do głównej zawartości

Spadochronowe Dni Bezpieczeństwa - Filmy szkoleniowe

USPA od 1997 roku obliguje zrzeszone strefy zrzutu do corocznego prowadzenia Dni Bezpieczeństwa.
Klub Sportowy Atmosfera jest członkiem USPA choć nie jesteśmy stricte strefą zrzutu. Nasi skoczkowie rozproszeni są na całym świecie więc przeprowadzenie takich dni jest fizycznie bardzo trudne.
Dlatego zmieniamy nieco sposób przekazywania wiedzy. Kolejne odcinki, które będą umieszczane w tym wpisie dotyczyć będą zalecanych przez USPA aspektów bezpieczeństwa. Jeśli zaś chodzi o trening procedury awaryjnej to bywalcy Atmosfery doskonale wiedzą, że każdy będzie ćwiczył u nas przynajmniej raz do roku.
Dyskusje na temat bezpieczeństwa można prowadzić naszej grupie FB


Dni bezpieczeństwa Atmosfery, odcinek I "Bezpieczeństwo w samolocie"




Odcinek II "Pas startowy i załadunek samolotu"

Oto i część druga. Pas startowy, załadunek samolotu. Widoczna interwencja instruktora, który upomina jednego skoczka o poprawne dopasowanie swojej uprzęży i zapięcie pasów. Groźba usunięcia z wylotu poskutkowała. Jeden nieszanujący zasad bezpieczeństwa skoczek na pokładzie - wszyscy zagrożeni. Każdy dba o bezpieczeństwo i ma prawo zwrócić uwagę innemu skoczkowi lub instruktorowi


Odcinek III "Separacja, linia wyrzutu, rozejścia, wysokości otwarcia"

Tu już znana Wam forma opowiadana przed komputerem. Dużo informacji, do uważnego wysłuchania. Ponad 20 minut.

Odcinek IV "Ścieżka podejścia do lądowania oraz unikanie kolizji"

Wykład 23 minuty



Odcinek V "Prawidłowe lądowanie. Fazy lądowania. Częste błędy i sposoby ich unikania"

wykład 25 minut



Odcinek 6. "Analiza wypadku śmiertelnego. Zbyt niskie odczepienie czaszy głównej"

wykład 24 minuty



Odcinek 7. "Analiza wypadku śmiertelnego. Holowanie pilocika, dwa spadochron, banan i śmierć w wyniku lądowania w wariacie
wykład 19 minut





Komentarze

  1. Bardzo przydatne filmiki, polecam nie tylko pasjonatom, ale i dla pogłębienia własnej wiedzy na ten temat.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.